הפתרון שלכם לתחומי הנדלן והמקרקעין

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם




    הערכת שווי נכס

    משרדנו מבצע אומדן שווי לצורך מכירה ו/או טרום רכישה של נכסי מקרקעין, דירות מגורים, נכסים מסחריים מניבים, משרדים, תעשייה, דיור מוגן, נחלות, מגרשים, חו"ד בנושאי מיסוי להיטלי השבחה ומס שבח מקרקעין, טבלאות איזון ועוד.

    הלקוח יקבל חוות דעת מקיפה וקריאה בהתאם לתקינה השמאית הכוללת סקירה נרחבת ובחינת היבטים לצורך הערכת שווי הנכס הכוללת בין היתר:

    • מצב משפטי – בדיקת בעלות הנכס, זיהוי הנכס, בדיקת רישום הזכויות, בדיקת הפקעות ועיקולים על הנכס, ועוד.
    • מצב תכנוני ורישוי בניה – בדיקת זכויות בניה ופוטנציאל תכנוני, זכויות בנייה, שטח הנכס, התאמה להיתר ואיתור חריגות בנייה.
    • אומדן שווי הנכס – אומדן שווי שוק של המקרקעין כפונקציה של כלל הפרמטרים האמורים לשקף את התמורה הסבירה הצפויה במקרה של קונה ומוכר מרצון, בתנאי השוק הקיימים כיום ובהתאמה לתאריך הקובע לחוות הדעת.

    שווי נכס

    שווי נכס מהווה מדד ובסיס לביצוע עסקאות נדל"ן שונות, להלוואות לרכישה ועוד. הערכת השווי נדרשת לבעליהם, לגופים הפיננסיים נותני ההלוואות, לעסקאות של מכירת חברות שברשותן נדל"ן ועוד. שמאי מוסמך מבצע את ההערכות על פי גישות קיימות שונות. הדו"ח שהוא מפיק יכול לשמש כבסיס בעת דיונים, בוררויות ובנסיבות אחרות ובמקרים רבים, לא יהיה ניתן לקדם עסקאות ללא הערכת שווי נכס. ניתן לקבל שירות בתחום אצל משרד אלי כהן שמאות מקרקעין ויזמות נדל"ן בעל הידע והניסיון.

    שווי נכס – מתי בפועל נדרש לבצע הערכת שווי לנכס?

    שווי נכס נדרש בעת קנייה או רכישה, פירוק שיתוף, סכסוכי יורשים, ויכוח לגבי חיוב של הועדה לתכנון ובניה או של הרשות המקומית ועוד. קיימות מספר גישות שומה מקובלות בישראל: גישת העלות, גישת ההשוואה וגישת היוון ההכנסות. השמאי קובע איזה מהגישות הינה המתאימה ביותר לנכס הנידון. הגישה הנפוצה והמועדפת ביותר היא גישת ההשוואה. היא מבוססת על עסקאות לנכסים דומים באותה סביבה. השמאי מבצע התאמות בין הנכס הנבדק לנכס דומה אחר באזור. הסברה היא כי ערך הדירות באזורים ובשכונות קרובות ודומות נקבע על פי פרמטרים דומים המאפיינים אותם.

    בעת שימוש בגישת העלות בודק השמאי את עלויות המרכיבים השונים בנכסים לגביהם נעשית ההשוואה כמו קרקעות, עלויות בנייה רווח יזמי וכדומה. גישת היוון ההכנסות או הגישה הכלכלית מבוססת על היוון הרווח התפעולי לפני מס שמפיק הנכס מדמי שכירות. היא מתאימה מאוד למבנים מסחריים מניבים כמו בנייני משרדים וסחר ועוד. בעת עריכת חוות הדעת נבדקים היבטים שונים כמו: מטרת חוות הדעת, הזכויות בנכס, זיהוי הנכס, מצבו התכנוני והמשפטי. הרישוי שלו ועוד. הבדיקה כוללת עיון בנסחי טאבו, בחוזי שכירות קיימים, בתשריטי בית משותף ובמסמכים חשובים אחרים.

    שמאי מקצועי עבור חישוב שווי נכס

    מומלץ לקבל שירות ממשרד אלי כהן שמאות מקרקעין ויזמות נדל"ן בעל המוניטין. ברשות השמאי המוביל במשרד, ידע וניסיון מצטבר המגיע מהערכות שווי נכס רבות מהעבר עבור אנשים פרטיים, עסקים וגורמים אחרים. כדאי לנצל את כישוריו ויכולותיו מאחר ומדובר על נכסים יקרי ערך. הערכת שווי נכס מדויקת תסייע להובלת עסקה טובה ונכונה.

    שמאי מקצועי עבור חישוב שווי נכס

    חשיבות הערכת שווי נכס

    משרד השמאות אלי כהן מתמחה בשירותי הערכת שווי נכס לפרטיים ולעסקים. אלי בעל תואר ראשון ושמאי מוסמך, בעל ניסיון רב שנים בתחום ומתמחה בהערכת שווי נכסים. במסגרת השירות השמאי יבצע בדיקה מקיפה אודות הנכס, התוכניות והשרטוטים ברשות המקומית, מצבו המשפטי של הנכס, אומדן שווי הנכס ועוד. מטרת השירות היא לסייע ללקוח לגבי החלטה מושכלת לגבי מכירה/רכישה של נכס, בין אם מדובר בדירה, חנות, משרד, קרקע, מתחם מסחרי ועוד.

    מה כולל שירות הערכת שווי נכס של שמאי ?

    • בדיקות משפטיות – חשוב לוודא שמי שאתם מנהלים אתו משא ומתן הוא אכן בעל הנכס ושאתם מעבירים את הכספים שלכם למקום הנכון ועושים עסקה עם האדם הנכון. על כן חלק מבדיקת השמאות תכלול גם בדיקת בעלות על הנכס, רישום הזכויות על הנכס, בדיקת עיקולים והיטלים שונים החלים על הנכס ועוד.
    • מצב תכנוני – דבר שיכול להשפיע על מחיר הנכס ועל מניעת עוגמת נפש עתידית ונזקים כלכליים היא ביצוע בדיקה תכנונית של זכויות הבנייה, גודל הנכס, אם אין חריגות בנייה ועוד.
    • בדיקות שווי הנכס באמצעות פרמטרים שונים – כמו למשל חקירת הסביבה, הדירה, התשתיות במבנה, דירות דומות באזור, פרויקטים העשויים לקום בקרוב באזור ולהעריך את שוויה העתידי של הדירה וכדאיות העסקה ועוד.

    מדוע חשוב לבצע?

    לפני כל עסקת מקרקעין חשוב לבצע בדיקה מקיפה אודות הנכס. בין אם מדובר בקרקע חקלאית, מגרש המיועד לבנייה, דירה, משרד, חנות או כל מבנה אחר – הבדיקה עשויה לגלות בנייה חריגה, תקלות בתשתיות הדירה והבניין וכן בעיות אחרות העשויות לגרום לנזק כלכלי כבד לרוכש. כמו כן לפני פרויקט התחדשות עירונית או לפני רכישת מבנה כלשהו חשוב לבצע הערכת שווי כיוון שהרבה מאוד כסף מוטל על הכף ואתם בהחלט רוצים לוודא שאתם עושים עסקה נכונה. חברות נדל"ן למשל מבצעות הערכת שווי נכס באמצעות שמאי מקרקעין מוסמך לפני כל רכישה שהם מבצעים, לפני כל פרויקט שהם נכנסים אליו ועוד. בדיקת כדאיות כלכלית מצטרפת להערכת שווי הנכס והיא בודקת גם אפשרות לעלייה עתידית בערך הנכס מסיבות שונות ואולי סיבה נוספת לביצוע העסקה או להפך.

    שווי נכס דגשים חשובים

    שווי נכס דגשים חשובים

    בבואכם לרכוש דירה חדשה או כל נכס אחר, הרי שמדובר בהשקעה גדולה וזה לא משהו שאתם רוצים להקל בו ראש. משום כך אתם רוצים לבצע הערכת שווי נכס בעזרת שמאי מקרקעין מוסמך ומקצועי שיעריך את כדאיות העסקה, יאתר תקלות שונות בתשתיות, בדירה, בתוכניות המבנה אצל הרשויות, יבצע בדיקת בעלות, בדיקה שאין עיקולים על הנכס ועוד. אלי כהן שמאי מקרקעין מוסמך ובעל ניסיון רב בתחום, ישמח לסייע לכם בבחינת שווי נכס כדי לסייע לכם בבדיקת כדאיות העסקה ומניעת נזקים כלכליים עתידיים.

    כיצד מתבצעת בדיקת שווי נכס?

    בדיקת שווי נכס היא בדיקה המבוצעת על ידי שמאי מקצועי ומוסמך. היא בדיקה מקיפה הכוללת בין היתר את תשתיות המבנה, גודל הדירה, כמות החדרים, תשתיות הדירה, מצרף הריצוף, הקירות, התקרה, איתור תקלות שונות שעשויות לגרוע מערך הנכס, בדיקת הסביבה ומשתנים רבים נוספים העשויים להשפיע על ערך הנכס. בין היתר יבדוק השמאי גם את תוכניות הדירה, בדיקת בעלות על הדירה, איתור חריגות בנייה, היטלים ועיקולים שונים העשויים לחול עליה ועוד.

    מתי כדאי לבצע את הבדיקה?

    הבדיקה יכולה להיות מוזמנת גם על ידי הצד הקונה וגם על ידי הצד המוכר. הצד המוכר ירצה להעריך מקצועית את שווי הדירה כדי לדעת איזה מחיר כדאי לו לדרוש בעבור הנכס, תוך התחשבות במצבו, בסביבה ואולי במשתנים העשויים להשפיע בעתיד הקרוב על ערך הנכס (כמו למשל האפשרות לעשות תמ"א 38 בדירה ולהעלות את ערכה, כמו למשל בית חולים או מתחם מסחרי גדול הנבנה בקרוב ומציע מקומות עבודה חדשים ויכול להעלות את ערך הנכס גם כן).

    הצד הקונה יבצע את הבדיקה ברגע שיש נכס שמוצא חן בעיניו ורוצה לבדוק לעומק את הנכס ואת רישומיו לפני שהוא מסכם על רכישתו. במהלך הבדיקה עשויים להתגלות תקלות בתשתיות או מצד שני ממצאים שונים המצביעים דווקא על כדאיות העסקה.

    לסיכומו של דבר, לפני כל ביצוע עסקת נדל"ן כזו או אחרת, מומלץ להזמין את שירותיו של שמאי מקרקעין מקצועי ומוסמך, שיבצע את הערכת שווי הנכס. זאת כדי שתדעו להעריך את שוויו האמיתי של הנכס לניהול משא ומתן עליו. אלי כהן שמאי מקרקעין מוסמך, ישמח לעמוד לרשותכם בנושא זה.

    שתפו את הפוסט עם חברים

    הפתרון שלכם לתחומי הנדלן והמקרקעין

    השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם




      קידום אתרים מקצועי קידום אתרים מקצועי