הפתרון שלכם לתחומי הנדלן והמקרקעין

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם




    בדיקת היטל השבחה

    כל המידע על בדיקת היטל השבחה

    בדיקת היטל השבחה נדרשת כאשר בעל הנכס מקבל החיוב מעריך כי היא אינה מחויבת המציאות או נכונה. בעקרון, היטל השבחה מוגש כאשר בעל הנכס מקבל הקלות או הטבות שונות היוצרות עבורו רווח נוסף בגינו עליו לשלם מס. ניתן לערער על חיוב כזה תוך 45 ימים מהגשתו. ערעור המתקבל יכול לחסוך לבעל החוב כספים רבים.  משרד "אלי כהן שמאות מקרקעין ויזמות נדל"ן" יכול לסייע ללקוחות נזקקים רבים.

    בדיקת היטל השבחה – בנסיבות שונות

    בדיקת היטל השבחה נדרשת כתגובה לחיוב שנשלח ללקוח. ההיטל עצמו מוטל בעת אישור תכנית המעניקה אחוזי בניה גבוהים יותר ממה שהתכנית הקודמת העניקה, בעת מתן הקלה לבעל הנכס, כאשר מתירים שימוש חורג בנכס וכדומה. החיוב עצמו מגיע בעת מכירת הנכס או את הזכויות עליו, בעת אישור בקשה לבניה, בעת התחלת השימוש בזכויות בפועל וכדומה. הוא נשלח על ידי הועדה לתכנון ובניה והצורך המיידי של החייב הוא לבדוק אם החיוב הינו במקומו, או אם אין בו טעות. הניסיון מוכיח, כי לא תמיד הסכומים הנקבעים הם מדויקים, שלעיתים, עורכי החיוב מסתמכים על פרשנויות שאינן נכונות לחוק ועוד. שמאי מקרקעין מוסמך יכול לבדוק את כל הנושא הנ"ל על פי הידע שלו והכרת החוקים בנושא. הדו"ח המנוגד חייב להתבסס על החוקים הקיימים, על פרשנות לחוק הספציפי עליו מסתמכים, על תקדימים מהעבר ועוד. חוקי היטלי השבחה מורכבים ואף מתעדכנים מעת לעת ויש להכירם. שמאי מקרקעין איתו מתייעצים יודע להעריך אם החיוב שנקבע הינו נכון ואכן נקבע כראוי. בשלב זה, תגיע ממנו המלצה לגבי הגשת ערעור או ויתור עליו. במידה וכן, הוא יגיש את הדו"ח הנגדי ויגן עליו.

    שמאי בעל הסמכה

    שמאי מקצועי יגיש דו"ח ובשלב הזה יתחילו הדיונים אל מול נציגי הוועדה לתכנן ובניה.  הויכוחים הינם מקצועיים, ובמקרים בהם הערעור מתקבל, החיוב עשוי להתבטל או להשתנות. מומלץ לקבל שירות ממשרד אלי כהן שמאות מקרקעין ויזמות נדל"ן בעל הידע והניסיון המצטבר. כל הקלה במס תסייע מאוד ללקוח היכול לנצל את הכספים למטרות אחרות.

    שתפו את הפוסט עם חברים

    הפתרון שלכם לתחומי הנדלן והמקרקעין

    השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם




      קידום אתרים מקצועי קידום אתרים מקצועי