הפתרון שלכם לתחומי הנדלן והמקרקעין

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם




    היטל השבחה ירושלים

    היטל השבחה ירושלים מוטל על בעלי נכסים בנסיבות שונות. החוק קובע כי בעלי נכסים שקבלו הקלות וזכויות שונות על נכסים שבבעלותם נהנים מרווח שיש לשלם עליו מס. הוועדה המקומית לתכנון ובניה קובעת את ההיטל וניתן לערער על עצם ההגשה או על גובה החיוב. ההחלטה על תשלום או על ערעור נעשית על פי שיקולי החייב, ולרוב, בייעוץ שמאי מוסמך. ניתן להיעזר בשירותי משרד אלי כהן שמאות מקרקעין ויזמות נדל"ן היכול לסייע רבות.

    היטל השבחה ירושלים – באלו נסיבות?

    היטל השבחה ירושלים יכול להיקבע בנסיבות שונות. כך, כאשר מאשרים תכנית המעניקה אחוזי בניה גבוהים יותר ממה שקיים במצב הנתון, בעת מתן הקלה לבעל הנכס, כאשר מתירים לו לעשות שימוש חורג בו וכדומה. החיוב מגיע בעת שמוכרים את הנכס או את הזכויות עליו, בעת שהוועדה מאשרת בקשה להיתר בניה, בעת התחלת השימוש בזכויות בפועל וכדומה. ניתן לערער עליו תוך 45 יום באמצעות הגשת דו"ח שמאי פרטי נגדי. ירושלים הינה עיר הנמצאת כל העת במגמת פיתוח והשיקולים לתת הקלות לבעלי הנכסים מגיעים מסיבות שונות. יחד עם זאת, לא תמיד הסכומים הנקבעים הם מדויקים, או שמסתמכים על פרשנויות שאינן נכונות לחוק ועוד. הדו"ח המנוגד חייב להתבסס על החוקים הקיימים, על פרשנות לחוק הספציפי עליו מסתמכים, על תקדימים מהעבר ועוד. היות וחוקי היטלי השבחה מורכבים ואף מתעדכנים מעת לעת יש להכירם. שמאי מקרקעין איתו מתייעצים יודע להעריך אם החיוב שנקבע הינו נכון ואכן נקבע כראוי. בשלב זה, תגיע ממנו המלצה לגבי הגשת ערעור או ויתור עליו. במידה וכן, הוא יגיש את הדו"ח הנגדי ויגן עליו.

    שמאי בעל הסמכה

    ערעור על שומה נערך בתהליך מסודר. לאחר הגשת הדו"ח הנגדי נקבעים מועדים לדיון עליו והם מתקיימים בנוכחות שמאי נוסף וניטראלי הנבחר כבורר בתיק. הויכוחים הינם מקצועיים, ובמקרים בהם הערעור מתקבל, יבוטל החיוב כליל או יתוקן. מומלץ לקבל שירות ממשרד אלי כהן שמאות מקרקעין ויזמות נדל"ן, הוא בעל ידע וניסיון מצטבר מעריכת שומות רבות מהעבר, ולקוחות רבים יכולים ליהנות משירותיו.

    שתפו את הפוסט עם חברים

    הפתרון שלכם לתחומי הנדלן והמקרקעין

    השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם




      קידום אתרים מקצועי קידום אתרים מקצועי